Alla inlägg under augusti 2010

Av Viktoria - 11 augusti 2010 19:42

vi ska grisa i oss onyttigheter, vet inte när jag åt ostkrokar senast. Medan vi grisar ska vi se "Stewie Griffin the Untold Story".


Sedan ska jag försöka att få med mig honom ut så att vi kanske får se några stjärnor falla. Jag har redan tänkt ut en önskan! Inte för att de någonsin slagit in men skam den som ger sig. Tack Natalina för tipset!


Tror det var 92 när jag, Ronny och Jules var i stugan, som vi såg ett helt fantastiskt stjärnfall, det var just i augusti. Detta stjärnfall återkommer varje år från meteorskuren Perseiderna. Så coolt, jag älskar natthimlen!


Hmm, jag fick "chili cheesz doodles", för att "jag vet att du gillar starka saker" inte lika goda som vanliga, men tanken var god och omtänksam!

Av Viktoria - 10 augusti 2010 16:58

           

Av Viktoria - 10 augusti 2010 14:56

fått lära mig något nytt idag!

Utesex! Tydligen behöver man inte endast hålla till i sängen!!!


"När - egentligen? Vilken tid som helst på dygnet, även om kvällen är mer populär än dagen (med undantaget för just den egna trädgården, sär- skilt om den är skyddad från insyn).
Var? Överallt där man får till det.
Hur? Det finns många samlagsställningar som lämpar sig bra för utesex!"

http://www.expressen.se/sex/1.2090440/utesex-sa-njuter-du-bast-i-det-fria 

Väntar med spänning på artikeln om vilka ställningar som lämpar sig bäst, det vore ju hemskt om man gjorde fel!

 

 

Wilma  försöker sig på utesex!  

Av Viktoria - 10 augusti 2010 08:30

Om vissa inte fattat det, så handlar homosexualitet om KÄRLEK! Du är obildad, ignorant och en idiot om du inte begriper att homosexualitet och pedofili är två skilda saker!


http://www.radaronline.com/exclusives/2010/08/radar-interview-mel-gibsons-dad-vatican-full-child-molesters



Av Viktoria - 10 augusti 2010 03:26

Läs min dotters kommentar under rubriken "Till Anna"!

Av Viktoria - 9 augusti 2010 16:55

som kommenterade under föregående rubrik!


Jag förstår inte vad du menar när du säger att jag inte tar min sjukdom på största allvar! Jag tar också min föräldraroll på största allvar (Jules, vänligen kommentera hur jag är som förälder!)

Skulle det vara så att du tittar in här igen, sök på bipolär och bipolaritet, dessutom  har jag nog läst det mesta som finns att tillgå på internet och i bokform.


Du säger att det är viktigt med tidig diagnostisering, jag håller med.

Jag har haft kontakt med psykiatrin i omgångar sedan jag var 15 och jag har hela tiden påtalat att min far var bipolär. Jag blev inte diagnostiserad förrän jag precis fyllt 37  för 1 1/2 år sedan) och nu kämpar jag varje dag med att jag har en livstidssjukdom.


Vill någon veta mer så fråga på, jag svarar efter bästa förmåga...

Av Viktoria - 9 augusti 2010 13:55

mina ord och skämmas, den 6/8 skrev jag, att jag inte skulle se;


"Någon av de där vampyrfilmerna, jag har läst böckerna, det räcker så. (Vill jag se vampyr, tar jag en med Bela Lugosi)"


Nu har jag precis sett Twilight och blev förtjust!


Jag har ju läst böckerna och första  gången var de underbara, så fort jag släpte de medvetna tankarna var jag i Forks. Det var dimmigt, regnigt och underbart grönt.

Tyvärr blev omläsningen en besvikelse, då håller de inte och det håller Jules  med om.


Förtjusningen i böckerna och filmerna tror jag mycket handlar om den romantiska "rena" kärleken i en man som är en riktig gentleman. På så sätt liknar de Jane Austens böcker och är välkomna i ett samhälle där de flesta böcker består av sex, våld och mord. Sex tycker jag är ok att läsa om men jag tycker inte om våld och mord, det får jag läsa så fort jag öppnar en dagstidnings hemsida.


Iallafall, jag ber om ursäkt och kan bara säga att det ska inte upprepas. Skulle det göra det ska jag äta upp min mössa för jag har nämligen ingen hatt.

Av Viktoria - 8 augusti 2010 15:41

Detta är ur Douglas Adams; The Ultimate Hitchhiker's Guide, The Restaurant at the End of Universe, s. 266, kapitel 24.


"It's a curious fact, and one to which no one knows quite how much importance to attach, that something like 85 percent of all known worlds in the Galaxy, be they primitive or highly advanced, have invented a drink called jynnan tonnyx, or gee-NN-'T'N-ix, or jinond-o-nicks, or anyone of a thousand or more variations on the same phonetic theme. The drinks themselves are not the same and vary between the Sivolvian "chinanto/mnigs" which is ordinary water served at slightly above room temperature, and the Gagrakackan "tzjin-anthony-ks" which kills cows at a hundred paces; and in fact the one common factor between all of them, beyond the fact that the names sound the same, is that they were all invented and named before the worlds concerned made contact with any other worlds"


Alla eventuella stavfel och sådant är säkert mina, läs boken och kolla så får ni skälla på mig sedan...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards