Alla inlägg den 6 september 2009

Av Viktoria - 6 september 2009 17:01

Wilma och jag har gått 7 km, mest vid vattnet runt H-sand. Vädret kunde inte vara bättre, varmt men inte fuktigt. Hittade en gräsandshona att mata, såg en annan, men det verkade inte som att gammal rostfranska föll henne på läppen!

  Lite hungrig nu, känns som att seeegsöndagen fortsätter och det blir pizza!

Av Viktoria - 6 september 2009 13:46

Vet inte om jag är seg längre, kanske är jag bara lat? Möjligen en kombination av båda. Större delen av dagen har jag varit på väg ner till stan för att mata ankor med Wilma. Förgäves har jag försökt övertala lilleman att följa med, men inte ens pengamutor har fungerat. Tog ett bad ifall att jag skulle möta mannen i mitt liv. Fast vem möter man matande ankor? Omyndiga i förälders sällskap och pensionärer? Jag är inte lagd åt vardera hållet. Singelföräldrar? Don´t think so, I´ve been down that road once. Nu hade det inte så mycket med barnet att göra som med att föräldern var ett rikspucko! Hur kom jag in på det här? Just ja, eftersom jag inte är ute efter att möta någon kan vi anta att badet bara var ett sätt att skjuta upp ankmatandet. Är nog bäst att jag pallrar mig iväg nu, annars får jag väl en stämmning från ankornas advokat i brevlådan imorgon, samt ankornas vänner demonstrerande utanför porten!

   Läste ut "Fearless Fourteen" i badet och misstänker att jag överdoserat på "Stephanie Plum", problemet är att jag måste ju fortsätta läsa, jag vill ju veta vad som händer. Det är fortfarande roliga böcker, dialogen är underbar, samtidigt börjar de kännas som de upprepar sig. Jag har känt mig besviken när jag avslutat flera av de senaste böckerna, vilket jag naturligtvis glömt när nästa kommer. Jaja, jag kanske växer ifrån det en vacker dag :)

Av Viktoria - 6 september 2009 11:19

Vaknade vid 8, åt lite, försökte somna om, men gav upp vid 9. Jazze är jätteförkyld, förmodligen influensa, men inget allvarligt. Allvarligt däremot är jättevageln från helvetet i hans vänsteröga. Opps, höger var det visst.

Det här leder mig in på skamliga små hemligheter, jag har några stycken;


1. Jag är 38 år och kan inte skilja på höger och vänster om jag inte tittar på mina händer, jag vet att "hälsahanden" är höger, kommer också ihåg min första cykel, en orange liten monark med grönt handtag på höger och rött på vänster.


2. Jag är beroende av Linda Rosings blogg, inte för att den är bra utan för att... Um, ja, den är UNIK!


3. Jag gillar en del låter med  Natasha Bedingfield, och nu pinsamhetsryser hela jag...


4. Jilly Cooper, nu sitter jag och försöker komma på något till mitt försvar, men det går inte. Böckerna är sexiga, roliga och har utmärkt trovärdiga personbeskrivningar. Faktiskt lyckas hon med något som är vansinningt svårt inom litteraturen, tredimensionella personligheter som Rupert Campell-Black och Janey Lloyde-Foxe, de är både bra och dåliga, som folk är mest.

  Blev jag tillfrågad av media om mina favoritförfattare, skulle jag nämna Jilly Cooper? Aldrig! Det skulle bli,  Austen, Dicken, Wilde, Hardy, Defoe osv. i all oändlighet före Jilly Cooper. Hon är en skamlig liten hemlighet som är alldeles ljuvligt gudomligt söt som socker, ytterligt tillfredställande, fast det säger jag inte för jag är en litteratursnobb av guds nåde!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards