Alla inlägg den 7 september 2009

Av Viktoria - 7 september 2009 19:15

Inte många men några iaf. en var jättestor! Dum som jag var plockade jag dem, utan att låta Wilma "hitta" dem. Fan, det där jävla kantarellsöket tycks aldrig bli av riktigt.

   Börjat läsa "The Little Stranger" av Sarah Waters, lovande så här i starten.

Läst alla hennes andra böcker som jag tyckt väldigt mycket om, utom "Night Watch" som jag var lite tveksam till. Får väl ta att läsa om den snart och se vad jag tycker då.

   Eftermiddagen började med en orevlig olycka, som inte är helt ovanlig för mig. Jag hällde ut skurvatten, ska skölja ur hinken, kollar jag om "knappen" på blandaren är nertryckt? Verkligen inte, tydligen drog jag på ordentligt med vatten också. Bara att byta tröja och fara på Coop blöt i håret. Det är roligt nästan jämt!

Av Viktoria - 7 september 2009 10:37

avslutade jag i morse, länge sedan jag skrattat så mycket. Vissa kapitel var *asg* helt igenom. Lula and Grandma rules!

   Tidig morgon idag med, mellan 6 och 7, efter att jag läst färdigt boken blev det dator, spenderar alldeles för mycket tid framför den. Såg att vissa församlingar ska/funderar på att byta ut lätt-/alkofritt vin mot starkvin som skydd mot svininfluensan??? Vore det inte bättre med starksprit då, eller som tydligen flera kyrkor rekomenderar, individuella nattvardsbägere?

   Skuttade runt Murberget ca 1 timme med Wilma, 3.9 km (mäta sträckor på eniro, skitkul) hittade små, små kantareller. Någon som vet vart man kan få tag på ett avsågat hagelgevär? Isåfall sätter jag mig och vaktar.

   Pizzan igår var en besvikelse, det ansåg både jag och Jazze. Trist, Matverkstans (jo de stavar så!) pizzor brukar vara ljuvliga, lägger ner det där med pizzor ett tag nu. Dumt att jag inte orkade ta mig till affären efter min och Wilmas promenad. Det jag var mest sugen på var potatiskroketter, bearnaisesås och massor med tomater...

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards