Alla inlägg den 10 september 2009

Av Viktoria - 10 september 2009 08:48

ut med Wilma vid 23-tiden igår, var det så underbart stjärnklart. Det får mig alltid att tänka på "Harry Potter and the Philosopher's Stone" Chapter fifteen, The Forbidden Forest


'Always the innocent are the first victims,, he said. 'So it has been for ages past, so it is now.'

'Yeah,' Hagrid said, 'but have yeh seen anythin', Ronan? 'Anythin' unusual?'

'Mars is bright tonight' Ronan repeated,' while Hagrid watched him impatiently. 'Unusually bright'


Jag älskar dessa böcker, köpte de två första till Jules till hennes 9-års dag  (jag kollade i boken). Böckerna var ju vansinngt 'hypade' så jag var väldigt tveksam, oftast tycker jag att sådana böcker är värdelösa. Nu var det någon kampanj på Akademibokhandeln så köpte de där två första och väntade mig skit. På den tiden brukade jag läsa hennes böcker först om jag inte riktigt visste vad de var för några. Slukade dessa böcker och sedan var jag fast i vad jag tror är en livslång kärlek. Dagen efter hennes födelsedag beställde jag "The Prisoner of Azkaban" (kollade på Adlibris, är jag nogrann eller?) och insåg att även om böckerna är bra på svenska så är de fantastiska på engelska.  Jag har väntat och längtat samtidigt som jag sörjt eftersom varje ny bok närmat sig slutet. Jag har läser om dem ungefär en gång per år och alltid innan den nya kommit ut. Jag läser dem fortfarande varje år, de är gamla vänner att träffa igen, igår blev jag sugen igen. Det blir ett återbesök i J.K Rowling's fantastiska värld direkt efter jag avslutat Sarah Water's "The Night Watch"

 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards