Alla inlägg den 21 september 2009

Av Viktoria - 21 september 2009 15:41

Lång skogsvandring med Wilma letandes svamp.

Det var inte så kul, därför att;

1. Noll utdelning på svampsidan

2. En av mina stövlar har en lång spricka, vilket jag upptäckte i en vattenpöl.

3. Ljud i öronen är trevligt på promenader, är dock tveksam till det med hund eftersom man tappar i uppmärksamhet, ska fundera lite till på det...

4. Varför är alla underbara män homosexuella?

Allt var dock inte värdelöst därför att;

1. Vädret var vackert.

2. Wilma kommer perfekt på inkallning, det är konstant men bra iallafall. (även vid "störningar")

3. Jag tappade inte kopplet.

4. Stephen Fry läsande "Harry Potter and the Philosopher's Stone" i öronen (se även punkt 3 under inte så kul)

5. Stephen Fry är underbar (se även punkt 4 under inte så kul)

Av Viktoria - 21 september 2009 09:24

en eftersläng av Love's Labour's Lost, det var ju ovanligt för jag är ingen dansant person. Jag var även från Frankrike (också eftersläng från Love's Labour's Lost)  ett tag, vilket var lite jobbigt för min franska är minimal. Det blir liksom så svårt att vara trovärdig fransyska när minnena från tre års fransklektioner på högstadiet sträcker sig till att beställa taxi, hotellrum med dubbelsäng och badkar eller dusch samt rött vin...

   Drömde också att jag var i S-vall hos Jules (hon bor halva tiden där) av någon underlig anledning gav jag Lucifer kattsand i matskålen, vilket det tog ett tag att komma på. När jag kommit på det hällde jag ut kattsanden i toaletten, där den svällde och det höll på att bli översvämmning, vilket var väldigt panikartat för Jules pappa skulle ha blivit otroligt upprörd. Jules kompis Tobis var där, de låtsashånglade fast jag fattade inte riktigt varför, dessutom såg inte Tobias ut som sig själv (han är supersöt) utan var ful???

   Har tappat mina öronproppar, eller en av dem, vilket gör att jag sover skitdåligt. Grannens tax börjar skälla strax före kl. 7 på morgonen, när grannen går på jobbet, och fortsätter med det i ca. två timmar. Idag hade hon sällskap av en jättehund som var ute någonstans, den fick sällskap av diverse andra hundar på morgonpromenad. Nu värker mitt huvud. Jag är dock väldigt tacksam för att Wilma inte dras igång av andra skällande hundar, hon skäller bara när det kommer främmande människor upp på 3:e våningen eller någon lever om i trappen. Lite märkligt det där, att jag inte kan slappna av och sova utan öronproppar, minsta ljud väcker mig. Igår var det någon som for iväg i en bil på natten, jag vaknar och det tar timmar innan jag kan somna om.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards