Alla inlägg den 13 september 2009

Av Viktoria - 13 september 2009 20:01

Harry Potter, jag har inte börjat läsa om böckerna än, ska vänta tills det blir "riktig" höst. Istället fortsätter jag med Sarah Waters "Tipping the Velvet" som jag verkligen hade glömt hur bra den var.

Vad har nu Harry Potter med detta att göra, kan man fråga sig? Det skall jag förklara, hittade en gammal bild på Wilma som Jazze tog på henne för 4 el. 5 år sedan. Då visste jag inte vem hon såg ut som, men nu vet jag...

Professor Sybil Trelawney. Ni som sett filmerna kommer att känna igen henne direkt...    

Av Viktoria - 13 september 2009 15:38

men ingen bryr sig.

Vid 12 kröp jag upp till Jules i hennes säng. Det var väldigt vågat av mig. för hon kan vara väldigt farlig som nyvaken. det var lillebror som fick ta smällen, han hade ätit upp hennes chips som hon somnat ifrån igår. Ma Petite Julie blev så förbannad att tårarna steg i ögonen på henne! Lillebror fick gå köpa ny chips men hon var väldigt upprörd fortfarande. Jazze blev också grinfärdig, och skitsur. Nu sitter dock gullungarna med huvudena tätt ihop och spelar Farm Frenzy eller nått.

  Tjatet då, sedan Jules hade vaknat ordentligt, har jag velat att vi ska gå en promenad med Wilma, men hon vägrar. Det enda vi kommit fram till är att vi ska käka varma mackor och se "The Libertine" som hon började se igår när hon kom hem och vi andra låg och sov vår skönhetssömn. Gissa vem det är som får och handla?

  Fast Jonny Depp är ju värd det, vad väldigt mycket filmsnack det blev från mig idag.


Av Viktoria - 13 september 2009 14:47

Emma Thompson, kan en människa vara vackrare? Mer intelligent? Begåvad?

Svaret på dessa frågor, är NEJ! Miss Thompson är perfekt i mina ögon. Hon är en äkta filantrop av stora mått och hon är en av dessa få, men oerhört lyckliga människor som bara blir vackrare med åren.

Har jag någonsin sett en dålig film med henne?

Nej, det har jag inte!

Emma Thompson är ta mig fan perfekt!

Nu är det en jävla tur att hon inte vet det, för hon skulle tro att jag var galen som tycker så!     

Av Viktoria - 13 september 2009 13:30

   1. Förälskade pensionärer som t.ex http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5770955.ab

Eller dem man ser på stan som håller varandra i handen. Det är så fint.

2. Äldre överhuvdtaget, det är vackert med ett ansikte och hand märkt av livet.

3. Barns ögon de första månaderna av deras liv, deras ögon innehåller en sådan visdom, jag tror att de vat allt om universums mirakel då.

4. Barn överhuvudaget

5. Djur, och särslilt deras ungar.

6. Hästar är också djur, men de förtjänar en särskild plats, se in i deras ögon och vishet ser tillbaka på dig.

7. Here Comes the Sun. Den 26:e är det förresten 40 år sedan den släpptes...

8. Älven, hemma.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards