Alla inlägg den 14 september 2009

Av Viktoria - 14 september 2009 19:46

Jag är så trött och har ont i huvudet, spänningshuvudvärk, så mysigt... Så nu sitter jag och slötittar på Simpsons med Jazz och försöker samla ork till att gå ner för att hämta tvätten.

Sedan ska hunden ut, tror jag ska försöka få något av barnen att sköta den sysslan ikväll, jag har ju trots allt tvättat deras kläder. Vilket innebär ett jäkla springande  upp och ner för 3.5 trappor.

Fast ju mer jag tänker på det, så känns det som att den där kvällspromenaden är en väldigt trevlig avslutning på dagen. Tror jag anmäler mig frilligt iaf. Stjärnorna är så fantastiska i höstmörkret brukar stå och titta upp mot natthimlen tills jag får ont i nacken.

  Tuggar på blomkål doppad i ruccola/blåmögelostdipp, ibland är inte livet så dumt, inte just nu iaf.

Av Viktoria - 14 september 2009 13:22

Jules fick ju en ny påse chips igår. Hon hade lämnat 1/4. Den hittade jag och åt till frukost (bad me). Vid tolv-tiden fick jag ett sms från henne;

"Säg åt Jazze att han inte får äta av mina chips förrän jag kmr hem! Inte du heller o inte Wilma o Freja!"

Bäst jag tar och ersätter de där chipsen.

  När hon läste mitt blogginlägg igår om att hon fått tårar i ögonen för att Jazz hade ätit upp hennes chips, förnekade hon först, sedan erkände hon att det var sant och att hon är horribel när hon vaknar!


Av Viktoria - 14 september 2009 09:22

Är det möjligt?

  Min morgonritual består av kaffe och internet, läser en hel del tidningar och idag hittar jag en sorglig "klassiker" i KVP. http://www.kvp.se/KVP.se/1.1705410/skulle-plagas-till-dods-fasttejpade-i-ror

Någon svagsint idiot, har stoppat ner tre kattungar i 2 rör som går ner i marken. Deras skrik har hörts sedan i onsdags, varför har ingen gjort något förrän igår? Skitsamma nu är de iallafall räddade och omhändertagna av i mina ögon den fantastiska Emma Green http://ronnebyshittekatter.blogg.se/ kolla hennes blogg om du vill veta mer om kattungarna.

  Jag har tagit upp det här förut, katter ska kastreras! Inte bara för att slippa oönskade kullar utan också för att man ska slippa "marskatter". Ska man bedriva avel så ska man göra det på ett ansvarsfullt och genomtänkt sätt.

   Det är klart att olyckor händer, din katt spydde upp p-pillret eller innekatten smet ut. Ta då katten till veterinären, abort är möjlig.

   Åter till dessa små kattungar, Emma Green uppskattar deras ålder till fem veckor, kattungar ska inte lämna kattmamman före 12 veckors ålder, slutsatsen är att inga försök gjorts för att finna nya hem till dem. Har kattmamman dött, kan man försöka finna en kattadoptivmor, man kan ta dem till en veterinär så att de får avsluta sina liv utan plågor.  Vad man inte kan!!!  Är att göra på detta sätt!


Artemis och Lucifer, kastrerade vid 6 månaders ålder hälsar!     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards