Alla inlägg den 25 september 2009

Av Viktoria - 25 september 2009 19:40

för jag och Jules har sjungit oss hesa till The Beatles. Lite ledsen över att hon inte ville gapa till Julia från Vita, hon är ju namngiven efter den. Förmodar att hon spelat den så ofta att hon lessnat på att spela och sjunga den så ofta (på gitarr alltså).

Körde Here Comes the Sun 3 ggr. och några andra Beatles låter istället...

Så här lät Jules när hon var 13, har ingen aning om var hon får sin röst i från, men den är medfödd... (lovar, jag har hört den från begynnelsen)  

http://www.youtube.com/watch?v=HzJNxGyns0g

Av Viktoria - 25 september 2009 15:50

att jag har blivit lite besatt av Harry Potter, men det är hela familjen. Iaf. så visade jag Jazz The Harry Potter Name Generator, för han var inte nöjd med sitt namn. Innovativ som han är kollade han vad Harry Potter skulle heta, det blev; Harvey Bodger... Kolla själva;

http://rumandmonkey.com/widgets/toys/namegen/9425/

Jag är fortf. intresserad av att få höra era namnSkrattande


 


Av Viktoria - 25 september 2009 14:39

Jules och jag ska sortera böcker, börjar med den engelska avdelningen. Blir så less på mig själv när jag inte orkar ställa tillbaka böcker. Det har med platsbrist att göra, jobbigt att behöva använda kofot.

   Kommer inte ihåg när Jules sorterade böckerna sist (hon fick betalt). Har för mig att hon började med engelska avd. på min inrådan. Väldigt snart kom lillebror och hjälpte till och drog ut alla de andra böckerna. De lessnade snart och allt blev värre än förut och jag har inte orkat ändra det.

   Förmodligen behöver jag snart en till bokhylla, vi får väl se idag...


I don't care if Monday's blue

Tuesday's grey and Wednesday too

Thursday I don't care about you

It's Friday I'm in love

Monday you can fall apart

Tuesday Wednesday break my heart

Thursday doesn't even start

It's Friday I'm in love

Saturday wait

And Sunday always comes too late

But Friday never hesitate...

I don't care if Mondays black

Tuesday Wednesday heart attack

Thursday never looking back

It's Friday I'm in love

Monday you can hold your head

Tuesday Wednesday stay in bed

Or Thursday watch the walls instead

It's Friday I'm in love

Saturday wait

And Sunday always comes too late

But Friday never hesitate...

Dressed up to the eyes

It's a wonderful surprise

To see your shoes and your spirits rise

Throwing out your frown

And just smiling at the sound

And as sleek as a shriek

Spinning round and round

Always take a big bite

It's such a gorgeous sight

To see you eat in the middle of the night

You can never get enough

Enough of this stuff

It's Friday

I'm in love



Av Viktoria - 25 september 2009 08:09

Produktplacering i böcker? Nej tack, finner det idiotiskt.

Reklamfinansierade böcker? Nej tack till det också, jag begriper inte hur det skulle se ut eller till vilken nytta det skulle vara. Ska det vara reklam på var 10:e sida? Ska boken börja och sluta med 10 sidor reklam? Eller gäller detta bara digitaliserade böcker? Hur ska ljudböcker låta, ska uppläsaren brista ut i en reklamjingle då och då?

  Linda Skugge föreslår att Volvo ska betala Läckberg för produktplacering i nästa bok och anser att eftersom produktplacering fungerar i film borde det också göra det i böcker. Ursäkta, men jag faller inte för produktplacering, klart om jag ser "svenska märken" i en film ex. Volvo, Saab, Erikssonmobiler eller Absolut Vodka så reagerar jag. Nu erkänner jag villigt att jag har en Sony Ericsson, för jag alltid haft det, har inget alls med produktplacering att göra. De andra märkena har jag inget som helst med att göra. Jag kanske har en blind fläck i hjärnan när det gäller reklam och produktplacering?

  Det enda jag kan se skulle vara en idé; är att företag ska sponsra skolböcker och kurslitteratur. Det tror jag skulle fungera, marknadsföra företaget genom en goodwillgest. Tror faktiskt att det händer, om inte borde det göra det.

  Bara två saker till Skrattande Jag skulle aldrig, aldrig köpa en digitaliserad bok, är väldigt, väldigt gammaldags där.

Dessutom Linda Skugge jag betvivlar att;

 "När jag i slutet av augusti var inbjuden att delta i en debatt om bokbranschens framtid på bokförlaget Natur & Kultur så möttes jag av en vägg av hat, man kunde skära hatet i luften med kniv."  Däremot om Lasse Winkler sade;

"mest korkade person som gått i ett par skor

så var det illa gjort (även om jag håller med honom i sak) så säger man bara inte... 

http://www.expressen.se/kultur/1.1717568/de-forlegade


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards