Alla inlägg den 28 september 2009

Av Viktoria - 28 september 2009 12:04

igår från Adlibris, vilket jag inte borde gjort. Bad me! Jag har verkligen ingen lust att räkna efter hur mycket pengar jag lägger på  böcker per år, jag vet ju ändå att det är för mycket. Jag skulle låna böckerna på biblioteket om de fanns att hitta där, men vi har olika smak oftast.


Igår blev det iallafall;

ROWLING, J.K "TALES OF BEEDLE THE BARD"

Jag vet faktiskt inte varför jag inte köpt den tidigare, det är märkligt, jag har som bara inte tänkt på det.

 

COOPER, JILLY "WICKED!"

Det är en bok jag skäms lite över men jag kan inte låta bli att älska Jilly Cooper's Rutshire Chronicles och

Rupert Campbell-Black. Kul, sexigt och mycket djur...

 

 ASENSI, MATILDE "LAST CATO"

 

"The Last Cato will inevitably draw comparisons to The Da Vinci Code, but this book is in many ways more compelling, if a bit less accessible. After Dr. Ottavia Salina, a nun working as a paleographer at the Vatican, is asked to decipher tattoos on the dead body of an "enemy of the Church" from Ethiopia, she soon discovers the deceased was tied up with the Staurofilakes, an ancient order who have sought to protect the True Cross and now seem to be stealing slivers of it from around the world. The key to tracking them down? Dante's Divine Comedy. Turns out that Dante was a member of the order himself, and that the notoriously dense Divine Comedy is a kind of coded guidebook to the order's rituals. Salina and a couple companions set off, with Dante as their guide, on a rollicking, round-the-world adventure. Some of the conjecture seems far-fetched, but the research is impeccable, and the behind-the-scenes Vatican life feels utterly authentic. As engrossing as it is intelligent, this just might be the next big book in the burgeoning religious thriller subgenre." John Green

 

Låter spännande tycker jag, får väl se...


 

 

 


Av Viktoria - 28 september 2009 07:45

Vaknade strax före 7, ville inte alls kliva upp. Så jag skrek på Jules och undrade om hon kokat kaffe (trodde inte att hon gjort det och då tyckte jag att det var anledning att ligga kvar) tyvärr svarade hon -Ja, så det var bara att kliva upp. Fast det är ju lätt när det finns kaffe.

   Nu har båda barnen stuckit till skolan så jag och djuren är för oss själva. Vi kanske ska ha bff (barnfrifest) tyvärr är märgbenen slut så jag tror inte att Wilma kommer att tycka att det är fest...

   Funderar på Freja, just nu bor hon i vardagsrummet, problemet är att, det dammar så mycket från buren, men samtidigt gillar jag att ha henne brevid soffan, eftersom datorn oftast står på soffbordet, jag har skitbra koll på henne och hon sitter ofta med mig när jag bloggar. Vilket är mysigt,  jag har en känsla av att hon blir kvar här (inne alltså)





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards