Alla inlägg den 15 september 2009

Av Viktoria - 15 september 2009 22:10

Det gjorde jag verkligen, kom in från kvällspromenadden med Wilma och nackont. Stjärnorna har en förtrollande inverkan på mig, ungefär som sirener på sjömän. Ja, med den lilla skillnaden att jag blir ju inte lockad i fördärvet av dem, vad jag vet?

  Nu tänker jag ta med mig Sarah Waters "Affinity" till sängen och gosa till mig.


Good night, sleep tight, don't let the bedbugs bite

Av Viktoria - 15 september 2009 19:47

Klart!

Himmel vad duktig jag varit! Eller ja, jag diskar imorgon.

   Nu sitter hela familjen framför Simpsons och njuter, gammalt men lysande avsnitt! NEEEEEJ, nu krossades resten av kvällen, precis som ditt favoritglas alltid är det första att gå sönder, av fotbollskväll. Det orkar jag bara inte med, jag gillar fotboll, men matcher ska ju helst ses live.

   Tar och fördjupar mig i Goodreads Newsletter istället och ser om jag hittar något spännande. Det gjorde jag på en gång "The Man Who Loved Books Too Much: The True Story of a Thief, a Detective, and a World of Literary Obsession" av Allison Hoover Bartlett. Verkar jättespännande, boktjuv, jag förstår precis! Literary obsession is my middle name...

  

Av Viktoria - 15 september 2009 14:57

göras...

1. Torka golvet i badrummet

2. Städa hallen

3. Diska

4. Plocka undan tvätten


Bara att sätta igång liksom, undrar om jag skall hitta på ett straff till mig själv om jag inte gör detta?

Vet dock inte vad det skulle vara. En belöning då? Vet inte vad det skulle vara heller, jag brukar ju alltid ta belöningen först och sedan inte orka utföra sysslan. Kanske jag ska låtsas att det är mitt jobb? Kanske jag ska sluta förhala det som skall göras med att blogga?


  

Av Viktoria - 15 september 2009 13:07

och jag tycker att det är kanon och jag tycker att samhället borde se ut så här!  

Av Viktoria - 15 september 2009 12:25

Jag är så trött, så trött. Jag orkar en hel del vissa dagar för att de följande dagarna vara utmattad.

Sömn är oerhört viktigt för att man ska må bra, särskilt för mig som är bipolär. Det innebär att jag ska sova ca 8 timmar per natt, jag ska göra mitt bästa för att sova "normala" tider. Det gör jag inte nu, jag går och lägger mig så ofta jag är trött, typ, hela tiden. Jag får alltså svårt att sova på nätterna, grattis till mig.

  Igår em. var jag jättetrött, sov mellan 16.30 till 18.30 var fortfarande oerhört trött. Vad gör jag då, jo både jag och Jules tar och smäller i oss några koppar kaffe, hon för att det är gott, jag för att jag är trött. Jag är fortfarande jättetrött, blytyngdstrött, men får ju naturligtvis svårt att somna när vi kommer in från nattaWilmapromenaden. Dessutom är kaffe urindrivande, det gör ju inte så mycket på dan, men inatt vaknade jag 3ggr av att vara vansinnigt kissnödig, så ligger man där och tänker att jag somnar nog om och det går över. Har någon människa någonsin varit kissnödig och det gått över? Skulle inte tro det, inte förrän de lättat på trycket iaf.

  Nu har jag sovit hela morgonen istället från 9 till 11, jag vet att jag inte ska/bör göra så, men jag är ju så trött Sedan är det den där ständiga jävla spänningshuvudvärken den gör ju sitt till, ja, till tröttheten alltså.


Jag känner mig som den här nallen jag och Wilma träffade på en promenad....  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards