Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Om bokbranschen

Av Viktoria - 25 september 2009 08:09

Produktplacering i böcker? Nej tack, finner det idiotiskt.

Reklamfinansierade böcker? Nej tack till det också, jag begriper inte hur det skulle se ut eller till vilken nytta det skulle vara. Ska det vara reklam på var 10:e sida? Ska boken börja och sluta med 10 sidor reklam? Eller gäller detta bara digitaliserade böcker? Hur ska ljudböcker låta, ska uppläsaren brista ut i en reklamjingle då och då?

  Linda Skugge föreslår att Volvo ska betala Läckberg för produktplacering i nästa bok och anser att eftersom produktplacering fungerar i film borde det också göra det i böcker. Ursäkta, men jag faller inte för produktplacering, klart om jag ser "svenska märken" i en film ex. Volvo, Saab, Erikssonmobiler eller Absolut Vodka så reagerar jag. Nu erkänner jag villigt att jag har en Sony Ericsson, för jag alltid haft det, har inget alls med produktplacering att göra. De andra märkena har jag inget som helst med att göra. Jag kanske har en blind fläck i hjärnan när det gäller reklam och produktplacering?

  Det enda jag kan se skulle vara en idé; är att företag ska sponsra skolböcker och kurslitteratur. Det tror jag skulle fungera, marknadsföra företaget genom en goodwillgest. Tror faktiskt att det händer, om inte borde det göra det.

  Bara två saker till Skrattande Jag skulle aldrig, aldrig köpa en digitaliserad bok, är väldigt, väldigt gammaldags där.

Dessutom Linda Skugge jag betvivlar att;

 "När jag i slutet av augusti var inbjuden att delta i en debatt om bokbranschens framtid på bokförlaget Natur & Kultur så möttes jag av en vägg av hat, man kunde skära hatet i luften med kniv."  Däremot om Lasse Winkler sade;

"mest korkade person som gått i ett par skor

så var det illa gjort (även om jag håller med honom i sak) så säger man bara inte... 

http://www.expressen.se/kultur/1.1717568/de-forlegade


 

 
 
Ewa

Ewa

25 september 2009 08:55

Digitaliserad bok? ALDRIG! Tänk att gå miste om känslan av att hålla i en bok, doften av papper och trycksvärta, prasslet när jag vänder blad, det speciella motståndet i bokpärmarna när boken är ny eller när boken faller upp på vissa ställen därför att jag har läst den många gånger.....

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards