Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Hans och Greta

Av Viktoria - 8 september 2009 08:09

Alla är väl familjära med sagan?

Fattig skogshuggare till far och elak styvmor (finns tydligen inga andra) Styvmodern övertalar fadern att lämna barnen i skogen, detta hör Hans och smyger sig ut för att samla små vita stenar som han stoppar i sin ficka. På morgonen bär det ut i skogen, Hans släpper ner en sten på marken så att sedan kan hitta hem.

   Nu är det ju inte sagan det här skall handla om utan 2 föräldrar i Frankrike som förgiftar sina barn eftersom de har ekonomiska bekymmer och riskerar att förlora både hem och barn. Så vad gör de? Jo, de förgiftar dem (med pasta) och barnen dör i sömnen. Efter 1 månad kommer fadern in på en polisstation och erkänner, barnen hittas i ett garage så illa åtgångna att det inte går att utröna vilket gift de dog av. Fadern påstår att modern övertalade honom (Hans och Greta) modern säger att hon aldrig skulle göra så. Undrade hon aldrig vad som hänt barnen, efterlyste eller polisanmälde?

Tydligen inte.

   Att få barn är ingen självklarhet, det får många inse när de försöker. Barn är en gåva, den största man kan få!

Vissa människor tycks anse att eftersom de satte sina barn till världen får de göra vad de vill med dem. Så är det inte! Barn är ett av universums mirakel, ditt ansvar att skydda. Som förälder, styvförälder, vårdnadshavare eller medmänniska är ditt ansvar att lära dem använda sina vingar så att de kan flyga ut i värlen och göra gott. Livet är en gåva, en gåva vi föds med, kanske den enda gåvan vi får. Som människa har vi ingen rätt att ta den ifrån någon annan.

   Jag kan inte bli annat än oerhört ledsen, upprörd och beklämd när jag läser sådana här saker. De händer och bara en gång, är alldeles för ofta. Jag förstår att vissa människor inte kan eller vill ta hand om sina barn. Jag förstår att desperata människor gör desperata saker. Jag önskar dock, verkligen önskar att de skulle låta någon annan ta hand om deras barn.

  

 
 
Jua

Jua

10 september 2009 18:00

Jag är glad att jag är ditt barn

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards