Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Jag undrar över en sak

Av Viktoria - 24 september 2009 14:26

      trots att skallen är fylld av bly. När jag sitter här och läser bloggar, har var och varannan människa djur. Många bloggar om sina katter och hundar, vilket inte är konstigt eftersom de är vanligt förekommande i svenska hem. Det jag blir förvånad över är att massor, känns det som, bloggar om marsvin. Nu menar jag inte att marsvin är ovanliga, snarare verkar det som att alla marsvinsägare bloggar om sina djur. Hur kommer det sig? Marsvin är en gnagare, jag har aldrig stött på kanin- eller råttbloggare, eller så är det så sällsynt att jag inte kommer ihåg det. Många av dessa bloggare har Skinnymarsvin, vilket också är märkligt eftersom dessa är tämligen ovanliga än så länge (ljuvligt söta). Hade ingen aning om att sådana fanns överhuvudtaget tills jag såg någons blogg som hade sådana, och nu verkar det som jag trillar över dem på bloggar överallt.

  Blir man en villigare skribent om man har marsvin eller skaffar man marsvin för att man gillar att skriva? Är marsvin särskilt bra för kreativiteten? Nu bloggar ju katt- och hundägare mycket också men det är ju inte så konstigt eftersom de är något vanligare djur än marsvin.  Måste man "blogga av sig" för ens marsvin pratar så mycket?

Bilderna är på den i mitt tycke mycket stilige Ludde och den då fyraårige Jazz med Lisa. Dessa charmtroll är nu mer saligen hädangångna, ja, inte Jazz då... (attans vad jag är sugen på några skinnysar...)



 
 
Ewa

Ewa

24 september 2009 16:18

Eftersom marsvin är så suveränt trevliga djur att bo tillsammans med, så mår man bra och när man mår bra, så flödar kreativiteten vilken tar sig uttryck i att man skriver om det som får en att må så bra nämligen marsvin. Ha! En djupsinnig teori i en enda sammanhängande mening. ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards